همانطور که گفته شد، در ابتدا از هوا به عنوان سیال عامل در موتور استرلینگ استفاده می شد و به همین علت نامگذاری ابتدایی آن بنام موتورهای هوایی بوده است؛
اما بعد ها به علت سبکتر بودن هلیم و هیدروژن نسبت به هوا ، این دو گاز جایگزین آن شدند.
سبکتر بودن سیال عامل از طرفی منجر به کاهش حجم و وزن موتور شده و از طرفی دیگر کوچک و سبک بودن مولکولها موجب کاهش تلفات میگردد.
در حال حاضر هیدوروژن سیال عامل ایدهآل برای موتور استرلینگ از لحاظ خصوصیات ترمودینامیکی و فیزیکی به شمار میرود.
اما به خاطر خطرات آن و مسائل امنیتی، استفاده کاربردی کمتری دارد. بنابراین در حال حاضر بیشتر از هلیم به عنوان سیال عامل استفاده می شود .
با توجه به جدولزیر ، هوا حدوداً دارای وزن مولکولی ۲۹ است. در حالیکه وزن مولکولی هلیم ۴ است .
بنابراین هوا حدوداً هفت بار سنگینتر از هلیم می باشد. پس هلیم حدوداً باید هفت برابر کمتر از هوا انرژی دریافت کند تا یک نیروی مشخص را تولید نماید .
در کل هلیم به تنها خصوصیات ترمودینامیکی نسبتاً خوبی دارد ، سبک است و از طرفی خطرات هیدروژن را نیز ندارد .
منطبق با کلیدواژه: اسکوتر آفروید اسکوتر اسمارت اسکوتر شارژی خرید ماشین کارتینگ خرید موتور استرلینگ ساخت موتور استرلینگ ساخت موتور پالس جت قیمت ماشین کارتینگ قیمت موتور استرلینگ خورشیدی قیمت موتور پالس جت مقاله ساخت موتور استرلینگ موتور استرلینگ آزمایشگاهی موتور استرلینگ خورشیدی موتور استیرلینگ موتور پالس جت